Karlie Kloss at the "Good Girl" (Carolina Herrera) event in London


A couple of weeks ago, Karlie Kloss visited London to promote "Good Girl", the CH fragance she's the face of. I was fairly surprised to see it still wasn't out in the UK and it made me want to go and try it.

I took a look at the notes and it confused me a litte. The main notes seem to be almond and coffee, but the notes mentioned on press notes are jasmine, nard and cacao. Add lily, sandalwood and vanilla and you get your very own Good Girl.

According to CH and Karlie herself, this fragance shows a woman's strenght and her duality. I think that is a beautiful concept and very modern as well. Gone are the times when women could only be soft and sensitive. A woman can be soft and tough, feminine and masculine, ...she can be whatever she wants to be. It's a very strong message and getting a feminine, strong and intelligent women like Karlie to promote it makes all the sense.
The name of the fragance and their motto is also super fitting. "It's good to be bad". From a marketing point of view, it's absolutely brilliant.

After this speech, I'll end by saying I just wanted to talk about how pretty Karlie looked at the event. But the idea behind the campaign inspired me a lot. 





Hace unas semanas, Karlie Kloss visitó Londres para promocionar "Good Girl", el perfume de CH del que es imagen. Me sorprendió bastante ver que aún no estaba a la venta en el Reino Unido, y ahora tengo más ganas de probarlo.

Eché un vistazo a las notas y me ha confundido un poco. Las notas principales parecen ser almendra y café, pero las mencionadas en las notas de prensa son jazmín, nardo y cacao. Añadid lirios, sándalo y vainilla y tenéis vuestra propia Good Girl.

Según CH y Karlie, esta fragancia muestra la fortaleza y la dualidad de la mujer. Creo que es un concepto muy bonito y moderno. Ya no vivimos en un mundo en que las mujeres han de ser débiles y tener mucha sensibilidad. La mujer puede ser débil y fuerte, femenina y masculina, ...puede ser lo que quiera ser. Es un mensaje muy poderoso, y que sea una mujer femenina, fuerte e inteligente como Karlie quien lo difunda, tiene mucho sentido.
El nombre de la fragancia y el eslogan pegan mucho también. "It's good to be bad". Mirándolo desde el punto de vista del marketing, es brillante.

Después de este discurso os diré que yo solo quería hablar de lo guapa que estaba Karlie en el evento. Pero la idea que hay detrás de la campaña me inspiró mucho. 

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