Burberry fragances: "Body" (Rosie H-W) vs "Body eau tendre" (Cara Delevingne).

Yet another "vs" entry. I quite enjoy doing them.

Now I want to talk to you about these Burberry ads.
I think both are good if you think about the cast, but only because both Cara and Rosie are very popular it-girls. Burberry people know that and they are smart enough to hire them.

But the problem I see on Cara's ad is that this fragance was made for models like Rosie. It's called "Body" for a reason. And Rosie is known for her body, so she fits the concept. She wears one of those iconic Burberry trenchs, which allows her to show her body without being completely naked. I find that sexy and not tacky.

However, they wanted to do a softer version too. Probably focusing on a younger target. And they use Cara to be the face of this "tendre" fragance.
She also wears a trench, but there's nothing sexy on the pictures. Actually, there's too much pink.
And the main reason why there's nothing sexy about it, is because Cara is not sexy. I'm fine with her booking fragance campaigns, because it suits her, but not one called "Body". That kind of campaign is meant for models like Rosie, whose body people want to see.

And, I'm not even going to talk about the photoshop because, my God, they made them look pretty bad.

On a brighter note, I love this perfume. I haven't tried this new "tendre" version, but the original one smells really good. It's on my wishlist.


- Burberry "Body": Rosie HW.




- Burberry "Body eau tendre": Cara Delevingne.





Otra entrada sobre “vs”. Me gusta hacerlas.

Ahora quiero hablar de estos anuncios de Burberry.
Creo que las dos están en cuanto al casting, pero solo porque tanto Cara como Rosie son dos it-girls populares. Burberry lo sabe y son lo suficientemente inteligentes como para contratarlas.

Pero el problema que veo en el anuncio de Cara es que la fragancia está hecha para modelos como Rosie.  Se llama “Body” (cuerpo) por una razón. Y Rosie es conocida por su cuerpo, así que pega con el concepto. Lleva puesta una de las icónicas gabardinas de Burberry, lo que la permite enseñar su cuerpo sin estar completamente desnuda. Me parece sexy, sin llegar a ser ordinario.

Sin embargo, han querido hacer una versión más suave. Seguramente buscan dirigirse a una audiencia más joven, y por eso usaron a Cara para esta versión “tendre”.  También lleva una gabardina, pero no hay nada sexy en esas fotos. En realidad, hay demasiado rosa.
Y la razón más importante por la que no hay nada sexy es porque Cara no es sexy.  Me parece bien que haga campañas de fragancias, porque le pega, pero no una llamada “Body”. Esta campaña esta pensada para modelos como Rosie, cuyo cuerpo la gente quiere ver.

Y ni quiero hablar del photoshop porque, dios mío, las han hecho salir muy mal.

Pero en una nota más positiva, he de decir que me encanta este perfume. No he probado la versión “tendre”, pero la original huele muy bien. Está en mi wishlist.

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