SS 14 campaigns: Massimo Dutti, Zara (Women & TRF) & H&M

Today it's time for me to talk about commercial ad campaigns. These are probably the most important because, let's be honest, people who spent crazy amounts of many on clothes don't care much about the campaigns. I do, because I'm a freak ;), but most wealthy people are loyal to a couple of brands (for different reasons) and they keep buying their products because of the quality and not because their campaigns are pretty.
However, when our budget is more limited, we look at every single detail before buying a bag or a dress.
I went out today, and I was cheking these stores to be able to explain myself better. I was watching Zara's clothes and I absolutely loved their spring collection. But, I don't like their campaign. If I were in front of a Zara store for the first time, I wouldn't have said: hey, let's go inside to check the clothes. And that's a problem.
That's why I love Mango and H&M, since they try to catch your attention with beautiful shopwindowns.

I already talked about Mango's campaign when I talked about Daria Werbowy's campaigns. You can check that here: http://putonachicface.blogspot.com.es/2014/01/ss-14-campaigns-isabel-marant-celine.html




Hoy me toca hablar de campañas más comerciales. Estas son probablemente las más importantes, ya que, seamos honestos, la gente que gasta dinerales en ropa no se fija en las campañas. Yo lo hago, porque soy una friki ;), pero la mayoría de gente con posibles es leal a unas marcas en concreto (por diferentes razones), y siguen comprando sus productos sin importarles si las campañas son bonitas.
Sin embargo, cuando nuestro presupuesto es más limitado, nos fijamos en todos los detalles antes de comprar un bolso o un vestido.
Hoy fue a la calle y me puse a mirar este tipo de tiendas para poder explicarme mejor. Estaba viendo la ropa de Zara y me encanta toda su colección de primavera. Pero, no me gusta la campaña. Si estuviera en frente de un Zara por primera vez en mi vida, no habría dicho: oye, vamos dentro a mirar la ropa. Y eso es un problema.
Por eso me encantan Mango y H&M, porque cuidan mucho el captar nuestra atención con preciosos escaparates.


Ya os hablé de la campaña de Mango al hablar de las campañas de Daria Werbowy. Podéis verlo aquí: http://putonachicface.blogspot.com.es/2014/01/ss-14-campaigns-isabel-marant-celine.html





Massimo Dutti SS 14: Toni Garrn, Edita Vilkeviciute, Dave Genat & Shaun de Wet by Mario Testino



Very Gucci, right?

It's not an amazing campaign, but it does look a little bit more luxurious than the rest of the inditex campaigns (Zara, Stradivarius, etc...), which is important, since they sell more expensive products.
I love how they keep using Toni and Edita, since they're absolutely gorgeous.








Muy Gucci, ¿verdad?
No es una pasada de campaña, pero si que tiene un aire más lujoso que el resto de campañas de inditex (Zara, Stradivarius, etc...), lo cual es importante, ya que esta marca vende productos más caros.
Me encanta que sigan usando a Toni y a Edita, porque son guapísimas.





Zara SS 14: Amanda Murphy, Asleigh Good, Josephine le Tutour, Kirstin Liljegren & Mijo Mihaljcic by Patrick Demarchelier  // Zara TRF SS 14: Marine Deleeuw & Magdalena Jasek by Boo George




As I said, I don't like this campaign. The TRF one is better, since it has that young touch. But, the main campaign is bad. I don't like the cast at all, and those portraits are too HF. We don't care about the models' faces right now, we care about the clothes. The B&W thing doesn't work either.


Zara Woman:














Zara TRF:









Como ya dije, no me gusta esta campaña. La de TRF es mejor, ya que tiene ese toque más juvenil. Pero la campaña principal es mala. No me gusta nada el casting, y esos retratos son demasiado HF. No nos importa la cara de las modelos, nos importa la ropa. Lo de usar el blanco y negro tampoco funciona.





H&M S/S 2014: Miranda Kerr by Alasdair McLellan



This campaign is super simple, but they didn't need to make it special. They have Miranda, who is quite famous. Last season they had Gisele, who is famous too. They know most people know who they are, and that's going to be enough.
And seriously, the clothes are so pretty, they don't even need a model ;)
I quite like the tv ad too. It's boring to see all these "selfie inspired" ads, but I get that's "in" at the moment. And it looks kind of cute.












Esta campaña es super simple, pero no es que necesitaran hacerla especial. Tienen a Miranda, la cual es famosa. La temporada pasada tuvieron a Gisele, que es famosa también. Saben que la gente las conoce, y que eso va a ser suficiente.

Y de verdad, la ropa es tan bonita, que ni necesitan una modelo ;)

También me gusta el anuncio de la tele. Es aburrido ver tantas marcas usando la idea de hacerse "selfies", pero entiendo que es lo que se lleva ahora. Y queda bastante mona la idea.

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