FW 14.15 campaigns: Valentino & Donna Karan

Valentino FW 14.15: Ine Neefs, Maartje Verhoef, Tova Vahlin, Josephine Van Delden & Hareth Kuusik by David Bailey

I'm not a big fan of this ad. It's not original because they definetely did something similar in the past ( http://putonachicface.blogspot.com/2013/01/spring-summer-2013-campaigns-valentino.html ). And if I didn't like it then, don't expect me to like it now. It makes me sad, because you know how much I loved the collection. It was full of colours, and it looks amazing on every editorial where I see a model wearing something from this collection. But, can you describe this ad as colorful? Obviously not, since we have to deal with black and white pictures again.
This campaign is the definition of boring.
















No soy fan de esta campaña. No es original, ya que han hecho algo parecido en el pasado ( http://putonachicface.blogspot.com/2013/01/spring-summer-2013-campaigns-valentino.html ). Y si no me gustó entonces, no esperéis que me guste ahora. Y todo esto me entristece, porque ya sabéis lo mucho que me gusta esta colección. Y luce de maravilla cada vez que una modelo lleva una prenda de la colección en un editorial. Es tan colorida. Pero, ¿podéis definir esta campaña usando el adjetivo colorida? Claro que no, ya que tenemos que aguantar otra vez lo del blanco y negro.
Esta campaña es la foto que vais a encontrar si buscáis aburrido en el diccionario.






Donna Karan FW 14.15: Karlie Kloss by Steven Sebring



I want to scream "I told you!", but that's rude. However, I kind of told you.

I said the clothes were slutty (I know the word doesn't exist, but you get what I mean) and so is the ad.
We have Karlie wearing a see-through dress while she's having some sort of orgasm (fashion orgasms look like that). And then she spreads her legs like a stripper. Keeping it classy, DK.
The concept fits the collection. However, it's not a concept I want to see on a HF campaign.









Quiero gritar "¡Os lo dije!", pero eso está feo. Pero la verdad es que os lo dije.
Dije que la ropa era de pilingui, y la campaña es más de lo mismo.
Tenemos a Karlie luciendo un vestido con trasparencias mientras tiene una especie de orgasmo (los orgasmos de moda son tienen esa pinta). Y luego abre las piernas como una stripper. Con clase, DK. 
El concepto pega con la colección. Sin embargo, no es un concepto que me guste ver en una campaña de HF.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Blast from the past: Vogue USA December 1992, "Grunge & glory"

Dewey's 24 Hour Readathon April 2018: Wrap up!